tiistai 18. marraskuuta 2014

Wombeyan caves ja kenguruita, vihdoinkin!!


Noniiin nyt taas vähän kuulumisia täältä päin maailmaa!

First things first, näin viikonloppuna kenguruita VIHDOINKIN. Ja ne oli jopa elossa. Ja niitä oli kymmeniä. Melkosen hyvä synttärilahja mulle. :)

Päätettiin  siis lähteä mun synttäreiden kunniaksi telttailemaan. Alkuperäinen plääni oli lähteä Royal National Parkiin, mutta siellä oli kaikki leirintäalueet täynnä. Kamut meinas et telttaillaan sit vaan siel leirintäalueiden ulkopuolella keskellä kansallispuistoo mut se olis ollu vähän liian hardcore. Siks päätettiin lähteä Wombeyan Cavesille, joka on leirintäalue 130km päässä, sisämaassa ja aika korkeella vuorilla. Ja kyllä oli mukavata, vaikka satokin melkein koko ajan. :D

Reissussa oli siis kuus mun kaveria, Alina, Christina, Nick, Dan, Agoka ja Chris. Lähettiin reissuun lauantaina aamupäivästä ja takaisin tultiin sunnuntaina iltapäivällä. Ajomatka kesti melkein 3 tuntia suuntaansa, koska yli 50km matkasta oli tosi kapeaa, kuoppaista ja mutkittelevaa tietä pitkin vuoria. Oli niin siistit maisemat siellä! Näin jo matkalla pari kengurua ja aloin vaan kiljumaan että stop the car :D Luulin, että ne olis ollut ainoot kengurut joita nään, mut kun päästiin leirintäalueelle niin niitä oli kymmeniä ja aina sillon tällön jokunen loikki jopa telttojen keskellä. Niitten näkeminen teki mut kohtuuttoman onnelliseks. :D Lauantai-iltana istuttiin leirinuotiolla (sateessa) grillattiin ja juotiin viintä. Puolilta öin tarjolla oli synttäreiden kunniaks oikeen kakkukin! Ei tietenkään nukkumaan mennessä tajuttu, että teltat ei oikeen kestä sitä vesimäärää jos koko yön sataa, joten aamulla heräsinkin teltan sisältä lätäköstä. Ei paha! Sunnuntaina bongailtiin kenguruita ja käytiin lisää luolissa, sitten lähettiinkin jo takas, sen verran uuvuttavaa toi telttailu. Sit kuvia!
Special thanks to these photos(not the first two) goes to Nick and his super cool camera! The smart girl that I am, I didn't take my camera with me..



Mää ja Alina.

Löydettiin luola kun kerättiin polttopuita nuotiota varten. 
Täsä mä Nickin kaa luolassa.
Eräilijä.

Ennenki keränny polttopuita.

Synttäriaamupala, olo fresh. Naamasta huomaa, että yö vietetty teltassa joka vuoti ja päästi sadeveden sisään.
Sit niitä kenguruita!!





Koko porukka, Christina, Chris, Agoka, Dan, Nick ja Alina! #kenguruselfie
Hyvin ikimuistoinen synttäriviikonloppu oli siis täällä, eipä ois paljon parempaa voinut toivoa!

Muutenkin täällä kaikki edelleen hyvin, aika menee nopsaa ja enää alle kuukausi täällä jäljellä. Mun pitää palauttaa mun harjoitteluraportti alle kolmen viikon päästä eikä se nyt varsinaisesti oo vielä lähelläkään valmista joten kiirettä pitää! Oon myös alottanut uuden harrastuksen ja oon käynyt Nickin ja muiden kanssa seinäkiipeilemässä vähintään kerran viikossa. Se on niiin kivaa! Ja sairaan hyvää reeniä, tänään oli eilisen kiipeilyn jäljiltä kädet niin väsyneet ja arat, etten pystyny pitää kynää kädessä. Mun kunnianhimoinen tavoite on koittaa taitojani Mt Keiralla viimisellä viikolla kun oon täällä, mut saas nähdä opinko siihen mennessä tarpeeks hyvin että voin mennä luontoon kiipeemään.. Vähän eri kumminkin kun noi seinäkiipeilyseinät. :D

Ensi viikonloppuna lähden vihdoinkin Blue Mountainsille! Oon odottanut sinne menemistä siitä lähtien kun tulin tänne, joten aika innolla odotan. :) Ja sunnuntaina mennään Bondi beachille Sydneyyn, sielläkään en vielä oo ehtinyt käymään. Että fun fun fun täällä vaan!

-Iisa



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti