torstai 2. lokakuuta 2014

My hoods!

Viimeksi jäi kaikki kuvat uupumaan, joten täältä tulee kuvia! Koska mun arkipäivät kuluvat lähinnä yliopiston ja asuntolan ympäristössä, aattelin vähän täälläkin valottaa mun arkimaisemia. 
Asun siis yliopiston asuntolassa nimeltä Campus East, jossa asuu about 600-700 opiskelijaa. Jaan unitin kolmen tytön kanssa, eli meillä kaikilla on omat huoneet, mutta yhteinen vessa ja kylpyhuone. Keittiö ja oleskelutilat on muilla käytävillä ja ne jaetaan sitten suuremman porukan kanssa. Onneks täällä ei tarvitse kokata, vaan kaikki ateriat on tarjolla asuntolan ruokalassa. 


Alla siis kuvia mun huoneesta, josta maksan melkein 700 euroa kuukaudessa. :D Siinä vasta rahoille vastinetta! Niin kuin kuvasta näkyy, huoneen sisustus on verrattavissa lähinnä keskiverto vankilaselliin. Asun vielä alimmassa kerroksessa, joten en voi pitää edes verhoja auki, koska ulkona ramppaa porukkaa koko ajan. Jostain syystä mä kuitenkin viihdyn täällä tosi hyvin.



Mun harjoittelu on siis yliopistolla, jonne pääsee helposti bussilla 10 minuutissa. Täällä kulkee ilmaset shuttle-bussit, jotka kiertää kaupunkia koko päivän, mikä on ihan super kätevä tapa kulkea täällä.
Mun työpiste on Science Buildingissä, joka on yks suurimmista rakennuksista koko yliopistolla. Mun kanssa samassa huoneessa on mun lisäks noin 10 muuta opiskelijaa, jotka tekee PhD:tään tai jotain muita tutkimuksia.




Campusalue on täällä vähän eri maata kun Kuopiossa. Yliopistolla on hulluna eri ruokapaikkoja, kahviloita, baari, kauppoja, liikuntakeskus, pankki, posti ja oikeestaan kaikki mitä nyt voikaan päivän aikana tarvita. Ainoo miinuspuoli campuksessa on se, että siellä on ihan sikana lintuja. Wollongongin yliopiston "symboli" on ankka, joten campusalueella on monta ankkalampea. Kauheen vaikeeta on löytää paikka lounastaa jos haluu istua ulkona, kun ne linnut on joka paikassa. Ja vielä niin tottuneita ihmisiin, että tulevat nappaamaan ruoat lautaselta. Not cool. Ja täällä vaan kaikki nauraa, kun kerron pelkääväni lintuja, kai kaikki on täällä niin tottuneita. Ehkä mäkin vielä totun!




Yksi parhaista jutuista tässä kaupungissa on ehdottomasti rannat! Mun asuntolasta kävelee alle 5 minuuttia lähimmälle rannalle, Fairy Meadow beachille. Käytiin siellä eilen aamulla aikasin surffaamassa. Must on ihan huikeeta, et täällä porukka käy aamulla ennen duunia tai koulua surffaamassa. :D Aamulenkit kuulostaa aika tylsältä siihen verrattuna. Mä koitin ekaa kertaa surffaamista ja no, ei se ihan putkeen menny mut sairaan kivaa se oli silti! Nyt pitää vaan alkaa treenaamaan, että opin ennen kun lähen takasin Suomeen. Mun yhellä kaverilla on ylimääräinen lauta ja ranta on lähellä, joten nyt ois hyvät saumat opetella.
Noi alla olevat kuvat on North Wollongong beachiltä tosta vähän kauempaa.






Ensi viikon maanantai on täällä yleinen vapaapäivä, joten pitkä viikonloppu olis tiedossa! Lauantaina lähen vaihtarien reissulle Canberraan ja sunnuntaiksi ja maanantaiksi olis tarkoitus lähteä johonkin, en vaan oo päättäny vielä mihin. Eiköhän suunnitelmat kumminkin sunnuntaihin mennessä selkiydy! :)

Siinä mun kuulumiset, mitäs teille?

-Iisa




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti